reklama

Môj posledný blog pre Pentu

Od 7. apríla 2015 nie som trestne stíhaný. A ani som nikdy nemal byť. Po dnešku to mám, ako hovorí klasik, biele na čiernom. K tomuto záveru dospel generálny prokurátor, ktorého rozhodnutie som si práve dočítal. Okrem iného v ňom konštatuje, že vyšetrovateľ OR PZ Bratislava I. npor. Vladimír Ondrejíčka a dozorujúci prokurátor OP Bratislava I. JUDr. Bystrík Palovič porušili zákon v môj neprospech. Že mi vzniesli obvinenie nezákonne. Že ma obvinili bez jediného dôkazu. A preto generálny prokurátor JUDr. Jaromír Čižnár zrušil rozhodnutie vyšetrovateľa o vznesení obvinenia a zrušil uznesenie dozorujúceho prokurátora o zamietnutí mojej sťažnosti voči vzneseniu obvinenia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Komunálne voľby 2014

Mesiac pred komunálnymi voľbami, v ktorých som kandidoval na starostu bratislavského Starého Mesta, bolo na mňa podané anonymné trestné oznámenie na Okresnú prokuratúru Bratislava I. Fiktívny oznamovateľ ma na základe fiktívneho blogu krivo obvinil, že som vo svojom daňovom priznaní za rok 2013 nepriznal príjem od hnutia NOVA vo výške 14.000,- eur, čím som sa vraj dopustil trestného činu skrátenia dane. Tento nezmysel rozpísaný na sedemstranovej analýze, za ktorú by sa nemuseli hanbiť ani grafomani v jednej nemenovanej právnickej kancelárii, sa dal za minútu vyvrátiť. Pravdou totiž je, že som hnutiu v roku 2013 len vystavil faktúry, ale tie mi boli uhradené až v roku 2014. A keďže ako živnostník používam jednoduché účtovníctvo, tieto príjmy som presne podľa zákona zdanil v daňovom priznaní za rok 2014. Napriek tomu vyšetrovateľ, bez overenia si základných faktov 24.10.2014 vydal uznesenie o začatí trestného stíhania vo veci daňového podvodu, v ktorom nepravdivo konštatuje, že som v daňovom priznaní za rok 2013 nepriznal príjmy od hnutia NOVA. Toto uznesenie bolo týždeň pred voľbami rozoslané do médií a jeden z protikandidátov, Radoslav Števčík ma dokonca v televíznej debate štyri dni pred voľbami v priamom prenose vyzval, aby som sa vzdal kandidatúry, lebo som vraj obvinený z krátenia dane. Nebola to pravda. Polícia v tom čase "len" začala stíhanie vo veci. Nakoniec pán Števčík vyhral voľby o 25 hlasov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čudné správanie vyšetrovateľa a prokurátora

Ale nakoniec prišlo aj k obvineniu, 22.januára 2015. Za nezdanené príjmy boli tento krát označené moje raz už zdanené príjmy či peniaze z predaja ojazdeného auta (čo, samozrejme, nie je príjem podliehajúci zdaneniu). A to bez toho, aby ma aspoň raz predvolali na výsluch: pred začatím stíhania vo veci, po začatí stíhania vo veci alebo pred vznesením obvinenia. Veď na čo. Po obvinení som mal 3 dni, aby som proti uzneseniu podal sťažnosť. A tak môj právny zástupca JUDr. Daniel Lipšic požiadal vyšetrovateľa o nahliadnutie do spisu - na čo má obvinený a jeho advokát kedykoľvek právo. Toto naše právo bolo zo strany vyšetrovateľa Ondrejíčku a prokurátora Paloviča takmer zmarené. Krátko na to, ako sme požiadali o nahliadnutie do spisu, sa totiž dohodli, že môjho právneho zástupcu predvolajú ako svedka, čo by znamenalo, že ma nemôže ďalej zastupovať. Žiadne predvolanie mu však neposlali, takže keby ho naozaj nepustili do spisu, porušili by zákon. Tento pokus si nakoniec odpustili. Spis sme videli, dôkaz proti mne "prekvapujúco" nie, sťažnosť proti obvineniu však bola zamietnutá. Ako inak, bez jediného dôvodu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Happy end?

Po rozhodnutí generálneho prokurátora je toto všetko minulosťou. Ale je dobré vedieť, čo sa môže človeku prihodiť, keď sa "niekomu" chce. A to nie je príliš optimistické.

PS: Toto je môj posledný blog na webe, ktorý spoluvlastní Penta. Chcel som si túto chvíľu vychutnať.

Gábor Grendel

Gábor Grendel

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

podpredseda hnutia NOVA, bývalý novinár a exhovorca MV SR Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu