Odťahovka Staré Mesto: zlatá baňa z našich daní

Autor: Gábor Grendel | 11.2.2014 o 11:38 | (upravené 11.2.2014 o 13:49) Karma článku: 17,63 | Prečítané:  8310x

Mať súkromnú odťahovku a odťahovať autá pre bratislavské Staré Mesto je ohromný biznis. Z peňazí Staromešťanov. Taký výnos negarantovali ani Fruni so Šebeščákom v zlatej ére nebankoviek. Dôkazom je zmluva medzi spoločnosťou Car Towing a.s. a akciovkou mestskej časti Staromestská a.s. A čo táto zmluva garantuje? Budete prekvapení, keď tento blog dočítate do konca.

"Súťaž" s jedným uchádzačom

Autá odtiahnuté z centra Bratislavy obvykle končia v petržalskom areáli Car Towingu. Pri vyzdvihnutí si od Vás pracovníci spoločnosti vypýtajú 99 eur. Za toľko peňazí by ste si mohli nechať odtiahnuť auto aj z Trnavy a nie zo susednej mestskej časti... Cenu "vysúťažili" úradníci starostky Rosovej. Za normálnych okolností by sem úvodzovky nepatrili. Lenže pri výbere odťahovky okolnosti rozhodne normálne neboli. Do "súťaže" sa totiž prihlásila len jedna firma. Dlhoročná dvorná odťahovka Starého Mesta.


Platiť sa neoplatí

Car Towing nemá žiadne právo od majiteľov pýtať peniaze. Autá musí vydať aj bez platby, inak by porušila vlastnícke práva, a to na súde neustojí. Zmluva medzi Staromestskou a.s. a Car Towing a.s. s tým samozrejme počíta: za každé odtiahnuté auto zaplatí firme Car Towing mestská časť. V praxi to funguje takto:


- Ak niekto z majiteľov áut na mieste zaplatí (hoci firma nemá právo pýtať peniaze), firma Car Towing odráta túto sumu z faktúry, ktorú vystaví Starému Mestu za všetky odťahy z predchádzajúceho mesiaca.

- Ak majiteľ na mieste nezaplatí, dostane od mestskej časti platobný rozkaz. A ak aj ten odignoruje, prípad skončí na súde.

Prečo by majitelia áut nemali platiť?

Odpoveď je jednoduchá: súčasný systém odťahovania vozidiel v Starom Meste je nezákonný. Slovenské súdy už opakovane rozhodli, že samospráva nemôže prenášať svoju právomoc na súkromné firmy. Týka sa to aj odťahovania áut. Len jedna právnická kancelária v Bratislave má takmer 80 percentnú úspešnosť súdnych sporov v prospech majiteľov áut. Zvyšných 20% sporov zatiaľ nebolo právoplatne ukončených. Staré Mesto si je tohto kocúrkova zjavne vedomé.

V denníku SME už v roku 2011 avizovalo založenie vlastnej odťahovky.

Podobný verejný prísľub dala starostka Rosová cez svojho hovorcu aj vlani.

Po ďalšom roku však opäť zostali len prázdne sľuby. A ešte výhodnejší biznis pre Car Towing. Od januára má súkromná firma novú dvojročnú zmluvu, v ktorej cenu za jedno odtiahnutie si oproti minulému roku o šesť eur navýšila.

Čerešnička na záver

Článok 6 hovorí, že zmluva sa uzatvára na 48 mesiacov, alebo do vyčerpania vysúťaženého limitu 1 350 000,- eur. Staré Mesto je teda ochotné riskovať takmer 1,5 milióna eur hoci vie, že ak by sa všetci majitelia áut rozhodli nezaplatiť a "rozdať si to" s mestskou časťou na súde, s vysokou pravdepodobnosťou by uspeli. Účet za odtiahnuté autá by teda zaplatila radnica. Z daní Staromešťanov.

Mestská časť pritom z týchto peňazí nič nemá. Ak by založila vlastnú odťahovku, stovky tisíc eur ročne by putovali do jej kasy a mohla by ich použiť na školy, cesty, atď. Takto si všetky peniaze vezme niekto iný. Tomu sa hovorí zlatá baňa v centre Bratislavy s požehnaním vedenia mestskej časti. Alebo skôr zlatý tunel. Bez svetla na konci.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?